12.12.2016 r.
Podsumowanie projektu edukacyjnego
"Aktywni na rzecz tolerancji"
PROJEKT „AKTYWNI NA RZECZ TOLERANCJI”
POD HASŁEM „JA, TY, MY, WY, ONI – RÓŻNI ALE RÓWNI”
W GIMNAZJUM W IZBICY
REALIZOWALI UCZNIOWIE KLASY SPORTOWEJ – I C
Problemem w naszej społeczności lokalnej jest odrzucenie, niezrozumienie i brak akceptacji dla ludzi niepełnosprawnych, a zwłaszcza ludzi z niepełnosprawnością umysłową, chorych na autyzm,
czy z zespołem Downa. Dlatego bardzo ważne jest aby nasi uczniowie mieli świadomość, że żadna niepełnosprawność nie umniejsza wartości człowieka. Wszyscy, mimo że różni są równi, a empatia
i zrozumienie są w dzisiejszych czasach bardzo potrzebne.
Cele projektu:
- przeciwdziałanie dyskryminacji ludzi niepełnosprawnych,
- eliminowanie uprzedzeń i stereotypów,
- kształtowanie właściwych postaw i zachowań wobec niepełnosprawnych,
-integracja z dziećmi niepełnosprawnymi,
- przełamywanie barier emocjonalnych w kontaktach z ludźmi niepełnosprawnymi.
Adresatami projektu byli:
- uczniowie Zespołu Szkół w Izbicy oraz ich rodzice,
- dzieci i ich rodzice z Niepublicznego Przedszkola Specjalnego w Krasnymstawie,
- społeczność lokalna
Działania podjęte w ramach projektu:
- wykonanie, na korytarzu szkolnym, gazetki informującej o projekcie i o tolerancji,
- udział w integracyjnej zabawie andrzejkowej w przedszkolu specjalnym
w Krasnymstawie
- podsumowanie projektu w naszej szkole, na który uczniowie przygotowali dla gości występy taneczne, pokazy gimnastyczne oraz wspólne z gośćmi przygotowywali ozdoby świąteczne.
Opiekunami projektu były: pani Anna Drygasiewicz - nauczycielka biologii
i wychowawczyni klasy I C oraz pani Małgorzata Dudzińska - nauczycielka plastyki
i zajęć artystycznych.
ROK SZKOLNY 2015/2016
Sprawozdanie z działań w ramach projektu edukacyjnego
„Edukacja ekologiczna w gminie Izbica”
zrealizowanych w Zespole Szkół w Izbicy.
Zadania w ramach projektu edukacyjnego „Edukacja ekologiczna w gminie Izbica” uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół w Izbicy zrealizowali w czerwcu bieżącego roku.
Zamierzone cele zostały osiągnięte. Efektem realizacji działań jest:
- podniesienie świadomości ekologicznej uczniów i rodziców,
- poznanie form ochrony przyrody w najbliższej okolicy,
- poznanie miejsc ochrony przyrody takich jak Roztoczański Park Narodowy z jego atrakcjami,
- nawiązanie współpracy z gimnazjami z najbliższej okolicy
- rozwijanie wśród młodzieży szkolnej zainteresowania przyrodą, ekologią,
- uświadomienie uczniom potrzeby ochrony przyrody,
- dostrzeganie zagrożeń wynikających z nadmiernej eksploatacji, degradacji środowiska,
- wskazanie uczniom ciekawych form spędzenia wolnego czasu,
- poznanie różnych gatunków roślin i zwierząt w najbliższym otoczeniu,
- kształtowanie umiejętności dobrego wypoczynku w czasie obcowania z przyrodą
na wycieczkach lub zajęciach terenowych,
- rozwijanie szacunku dla przyrody i jej piękna.
Bezpośrednio w działaniach związanych z realizacją projektu brało udział 20 uczniów klasy III b gimnazjum pod opieka pań Doroty Wituch i Anny Drygasiewicz. Uczestniczyli oni w wycieczce edukacyjnej do Zwierzyńca, gdzie zwiedzali Ośrodek Edukacyjno – Muzealny Roztoczańskiego Parku Narodowego, poznawali florę i faunę parku podczas wędrówki po rezerwacie Bukowa Góra, obserwowali koniki polskie na groblach stawów Echo. Po powrocie z wycieczki przygotowali sprawozdanie z wyjazdu.
Gimnazjaliści wzięli także udział w dwuetapowym konkursie wiedzy o atrakcjach przyrodniczych najbliższego regionu. Na etapie szkolnym konkursu uczniowie musieli
się wykazać wiedzą w czasie testu sprawdzającego znajomość atrakcji przyrodniczych Lubelszczyzny. Troje najlepszych uczniów, którzy przeszli do dalszego etapu konkursu zmierzyło się ze swoimi kolegami, rywalizując w konkurencji na najlepszą prezentację
o regionie. Jury konkursu postanowiło przyznać trzy równorzędne nagrody
dla gimnazjalistów ze Starego Zamościa, Orłowa Drewnianego i Izbicy.
W wykonaniu zadań pomogli także rodzice uczniów klasy III b, wspierając swoje dzieci
w przygotowaniach do konkursu i organizacji wyjazdu do Zwierzyńca.
Ponadto w realizację działań aktywnie włączyli się uczniowie klas I – III szkoły podstawowej obejrzeli i wysłuchali prezentacje przygotowane przez gimnazjalistów,
a następnie przygotowali prace plastyczne związane z tematyką ochrony przyrody.
PROJEKT EDUKACYJNY
"HISTORIA LICZBY π"
Projekt był realizowany od 26 stycznia do 21 marca 2016r. przez wszystkich uczniów klasy II B
i jednego ucznia klasy I B gimnazjum. Opiekunem projektu była p. Magdalena Bartosiak.
Cele projektu:
Zadania do realizacji:
liczby π.
Podsumowanie projektu odbyło się 21 marca 2016 o godz. 10.30 w obecności zaproszonych gości: dyrekcji, nauczycieli i uczniów gimnazjum.